Údržba¶
TracePRO je síťový software skládající se z několika komponent. Tento dokument popisuje doporučený postup při řešení problémů, a návrh plánu údržby. Údaje o konkrétní instalaci (cesty, adresy, uživatelská jména a hesla) jsou zaznamenány v instalačním protokolu.
Architektura¶
TracePRO je aplikační server implementující protokol HTTP a jsonrpc. K němu patří několik obslužných a klientských programů. Jednotlivé části jsou:
Služba TracePro: Aplikační/HTTP a jsonrpc server.
Jedna nebo více služeb pro obsluhu automatických výrobních linek. Zpravidla jsou nazvané TraceProW nebo TraceProW-číslo. Tyto služby obsahují funkce specifické pro konkrétní instalaci.
Služba TraceProTQ: Zpracovávání fronty událostí.
Systém řízení databáze, zpravidla MySQL, v ní pak jedna databáze, zpravidla nazvaná tracepro.
Klienti: Mohou běžet mnoha počítačích. K serveru se připojují protokolem jsonrpc přes HTTP.
Instalace serveru se zpravidla provádí do adresáře C:\TRACEPRO
. V adresáři
C:\TRACEPRO\logs
se pak vytvářejí záznamy o běhu. Pro běh služeb je v systému
vytvořen lokální uživatel, protože služby zpravidla potřebují přistupovat na síť.
Instalace klientů je do adresáře C:\TRACEPRO
. V něm bude opět adresář logs
se záznamy o běhu. Kromě toho je důležitý soubor C:\TRACEPRO\cfg\config.ini
,
ve kterém je nastavení klienta.
Řešení problémů¶
Prvním krokem je zjistit, kde je problém. K tomu by měl pomoci následující postup.
Server¶
Připojte se k serveru přes vzdálenou plochu.
V instalačním protokolu zjistěte, na jakém portu běží server.
Pokuste se přes webový prohlížeč připojit k
http://localhost:port/
(port je uveden v instalačním protokolu, bude to 80 nebo 8080). Ujistěte se, že se nepřipojujete přes proxy. Pokud jste úspěšní, server běží.Zkontrolujte spuštěné služby. Běží služba TracePro?
Pokud ne, server neběží.
Pokud ano, ale server neodpovídá webovému prohlížeči, zkuste službu restartovat.
Server neběží¶
Víme, že server neběží. Jak zjistit, kde je problém?
Zkuste službu zastavit a spustit z příkazové řádky
net stop tracepro
net start tracepro
Je možné, že Vám systém sdělí důvod, proč služba nejde spustit
Podívejte se do log souboru
C:\TRACEPRO\logs\tracepro.log
na konec. Je možné, že tím zjistíte jádro problému.Zastavte službu TracePRO. Na příkazové řádce se přepněte do
C:\TRACEPRO
. Spusťte:
pserve production.ini
Výpis může naznačit, co je špatně.
Pokud budete kontaktovat technickou podporu, připravte si:
Popis problému
Záznamy o běhu z
C:\TRACEPRO\logs\
Výpis
pserve production.ini
Databáze¶
Server potřebuje pro běh databázi. Ujistěte se, že běží. Bude to pravděpodobně služba MySQL. Pokud běží, můžete se ještě zkusit připojit pomocí klientského programu MySQLWorkBench. Hesla najdete v instalačním protokolu.
Klient¶
Ujistěte se, že běží server.
Není odpojena síť? Zkuste ping server.
Zkuste se k serveru připojit přes webový prohlížeč (adresa a port je v instalačním protokolu).
Pokud server běží, ale nepřipojíte k němu přes webový prohlížeč, problém je někde na síti a musíte jej nejprve vyřešit.
Pokud server běží, k webovému rozhraní se připojíte, pak je problém s klientem.
Klient neběží¶
Pokud máte klienty na více počítačích, zjistěte nejprve, zda neběží žádný, nebo zda se problém týká jen jednoho. Dále pak na počítači, na kterém je instalován klient:
Podívejte se do souboru
C:\TRACEPRO\logs\tccli.log
na konec. Je možné, že tím zjistíte, kde je problém.Spusťte příkazovou řádku. Přepněte se do
C:\TRACEPRO
. Spusťtetccli.py
a sledujte výstup. Pravděpodobně napoví, kde je problém.Pokud budete kontaktovat technickou podporu, připravte si:
Popis problému
Záznamy o běhu z
C:\TRACEPRO\logs\
Výpis po spuštění
tccli.py
Plán údržby¶
Měsíční údržba¶
Kontrola záloh databáze |
Zkontrolujte, že záloha databáze probíhá, že je na cílovém úložišti dost místa, případně promažte starší zálohy podle nastavení firemní politiky. |
Kontrola databázových tabulek |
V MySQLWorkbench spusťte kontrolu všech tabulek databáze tracepro. Proveďte akci Check table a Analyze table. |
Kontrola diskového prostoru na serveru |
Zkontrolujte, že aplikačnímu serveru nedochází diskový prostor. |
Kontrola logů |
Prohlédněte zběžně záznamy běhu v C:TRACEPROlogs. Nalezené chyby hlaste technické podpoře. |
Kontrola logů |
Ujistěte se, že záznamy o běhu vznikají – poslední záznamy jsou čerstvé. |