Údržba

TracePRO je síťový software skládající se z několika komponent. Tento dokument popisuje doporučený postup při řešení problémů, a návrh plánu údržby. Údaje o konkrétní instalaci (cesty, adresy, uživatelská jména a hesla) jsou zaznamenány v instalačním protokolu.

Architektura

TracePRO je aplikační server implementující protokol HTTP a jsonrpc. K němu patří několik obslužných a klientských programů. Jednotlivé části jsou:

  • Služba TracePro: Aplikační/HTTP a jsonrpc server.

  • Jedna nebo více služeb pro obsluhu automatických výrobních linek. Zpravidla jsou nazvané TraceProW nebo TraceProW-číslo. Tyto služby obsahují funkce specifické pro konkrétní instalaci.

  • Služba TraceProTQ: Zpracovávání fronty událostí.

  • Systém řízení databáze, zpravidla MySQL, v ní pak jedna databáze, zpravidla nazvaná tracepro.

  • Klienti: Mohou běžet mnoha počítačích. K serveru se připojují protokolem jsonrpc přes HTTP.

Instalace serveru se zpravidla provádí do adresáře C:\TRACEPRO. V adresáři C:\TRACEPRO\logs se pak vytvářejí záznamy o běhu. Pro běh služeb je v systému vytvořen lokální uživatel, protože služby zpravidla potřebují přistupovat na síť.

Instalace klientů je do adresáře C:\TRACEPRO. V něm bude opět adresář logs se záznamy o běhu. Kromě toho je důležitý soubor C:\TRACEPRO\cfg\config.ini, ve kterém je nastavení klienta.

Řešení problémů

Prvním krokem je zjistit, kde je problém. K tomu by měl pomoci následující postup.

Server

  • Připojte se k serveru přes vzdálenou plochu.

  • V instalačním protokolu zjistěte, na jakém portu běží server.

  • Pokuste se přes webový prohlížeč připojit k http://localhost:port/ (port je uveden v instalačním protokolu, bude to 80 nebo 8080). Ujistěte se, že se nepřipojujete přes proxy. Pokud jste úspěšní, server běží.

  • Zkontrolujte spuštěné služby. Běží služba TracePro?

  • Pokud ne, server neběží.

  • Pokud ano, ale server neodpovídá webovému prohlížeči, zkuste službu restartovat.

Server neběží

Víme, že server neběží. Jak zjistit, kde je problém?

  • Zkuste službu zastavit a spustit z příkazové řádky

net stop tracepro
net start tracepro
  • Je možné, že Vám systém sdělí důvod, proč služba nejde spustit

  • Podívejte se do log souboru C:\TRACEPRO\logs\tracepro.log na konec. Je možné, že tím zjistíte jádro problému.

  • Zastavte službu TracePRO. Na příkazové řádce se přepněte do C:\TRACEPRO. Spusťte:

pserve production.ini
  • Výpis může naznačit, co je špatně.

  • Pokud budete kontaktovat technickou podporu, připravte si:

    • Popis problému

    • Záznamy o běhu z C:\TRACEPRO\logs\

    • Výpis pserve production.ini

Databáze

Server potřebuje pro běh databázi. Ujistěte se, že běží. Bude to pravděpodobně služba MySQL. Pokud běží, můžete se ještě zkusit připojit pomocí klientského programu MySQLWorkBench. Hesla najdete v instalačním protokolu.

Klient

  • Ujistěte se, že běží server.

  • Není odpojena síť? Zkuste ping server.

  • Zkuste se k serveru připojit přes webový prohlížeč (adresa a port je v instalačním protokolu).

  • Pokud server běží, ale nepřipojíte k němu přes webový prohlížeč, problém je někde na síti a musíte jej nejprve vyřešit.

  • Pokud server běží, k webovému rozhraní se připojíte, pak je problém s klientem.

Klient neběží

Pokud máte klienty na více počítačích, zjistěte nejprve, zda neběží žádný, nebo zda se problém týká jen jednoho. Dále pak na počítači, na kterém je instalován klient:

  • Podívejte se do souboru C:\TRACEPRO\logs\tccli.log na konec. Je možné, že tím zjistíte, kde je problém.

  • Spusťte příkazovou řádku. Přepněte se do C:\TRACEPRO. Spusťte tccli.py a sledujte výstup. Pravděpodobně napoví, kde je problém.

  • Pokud budete kontaktovat technickou podporu, připravte si:

    • Popis problému

    • Záznamy o běhu z C:\TRACEPRO\logs\

    • Výpis po spuštění tccli.py

Plán údržby

Měsíční údržba

Kontrola záloh databáze

Zkontrolujte, že záloha databáze probíhá, že je na cílovém úložišti dost místa, případně promažte starší zálohy podle nastavení firemní politiky.

Kontrola databázových tabulek

V MySQLWorkbench spusťte kontrolu všech tabulek databáze tracepro. Proveďte akci Check table a Analyze table.

Kontrola diskového prostoru na serveru

Zkontrolujte, že aplikačnímu serveru nedochází diskový prostor.

Kontrola logů

Prohlédněte zběžně záznamy běhu v C:TRACEPROlogs. Nalezené chyby hlaste technické podpoře.

Kontrola logů

Ujistěte se, že záznamy o běhu vznikají – poslední záznamy jsou čerstvé.